Każdy użytkownik Internetu, nawet zupełny laik w tej dziedzinie może skonstruować i prowadzić własną stronę internetową. Takie tak zwane domowe witryny WWW właściwie tworzą za nas programy, my tylko wpisujemy treść wiadomości oraz decydujemy o wyglądzie tekstu (rozmiar czcionki, kolor) i wybieramy grafikę oraz zdjęcia, jakie mają zdobić rzeczoną stronę internetową.
Dowolność tematyki jest duża, nikt nie kontroluje takich stron internetowych oraz jeżeli nie znajduje się na nich pornografia dziecięca, filmy lub zdjęcia ukazujące przemoc, czy nie nawołujemy przez nie do nienawiści, na przykład rasowej, to możemy być spokojni o ich istnienie. Witryny takie jesteśmy w stanie umieszczać na bezpłatnych serwerach, lub- jeśli intryguje nas wybitnie adres opisującej nas strony- na serwerach płatnych, polskich, lub też zagranicznych.
Możemy nawet na takiej stronie internetowej zarobić pieniądze – na przykład umieszczając bannery marketingowe różnych korporacji. Na ogół same zgłaszają się one do twórców poczytnych i kultowych stron WWW oraz oferują swoje usługi w tej dziedzinie. Każda licząca się dzisiaj jednostka gospodarcza, czy instytucja musi posiadać własną witrynę internetową WWW – jeśli pragniesz, żeby była profesjonalna, wpadnij na strona internetowa dla dewelopera. Organizacje, stowarzyszenia, czy agencje też nie próżnują w tej kwestii. Za taką witrynę internetową jednostka gospodarcza nie płaci dużo, a korzyści wynikające z jej istnienia są na pewno wymierne.
Dzisiaj kontrahenci oraz petenci z reguły informacje dotyczące instytucji czerpią właśnie z Internetu. Niektóre z tych instytucji wprowadziły nawet możliwość załatwienia wielu spraw w sieci. Tak również część wniosków urzędowych jesteśmy w stanie składać już przez Internet, w ten sam sposób zapisywać można się do szkół, czy na studia. Sklepy tworzą możliwość robienia tak zwanych wirtualnych zakupów na swoich witrynach. Nawet większe markety spożywcze wysyłają zakupy wcześniej zamówione w Internecie do domu zadowolonego kontrahenta. Serwisy natomiast uruchamiają stopniowo możliwość obsługi online. Konsument może bezpośrednio zgłaszać usterki na przykład sprzętu i rozmawiać z obsługującym go na bieżąco pracownikiem serwisu.